Кому краще знати, як правильно і цікаво викладати той чи інший предмет, як не студентам… Ну а раз так, то будь-ласка: ось дошка, ось указка, конспект – і уперед! На один день можливість спробувати себе у ролі викладачів отримали студенти Бердичівського коледжу промисловості, економіки та права: у закладі провели день студентського самоврядування. Ініціювала передачу влади тамтешня Студентська рада, педагоги заперечувати не стали. Навпаки, кажуть: це – чудова нагода для молоді на собі випробувати мало не все, що входить до професії педагога. Тут тобі і лідерські якості, і здатність донести інформацію, будучи при цьому почутим та зрозумілим.

 

Тетяна Наумчик, заступник директора БКПЕП з виховної роботи: «Студентське самоврядування – це, свого роду, лакмусовий папірець, що визначає, ким є студентство – просто споживачем чи активним учасником суспільного життя. Самоврядування передбачає активну участь студентів у вирішенні питань, що стосуються життєдіяльності всього закладу, захисту прав та інтересу студентів, ініціативності та залучення молоді до активної свідомої діяльності.»

Всередині вересня склад їхньої Студентської ради оновився на 80 %, за цей невеличкий проміжок часу молодь вже встигла виступити з рядом ініціатив. Ідею помінятися з викладачам місцями студентство коледжу виношувало не один день. Вони розуміли, що навіть кілька годин у ролі педагога потребуватиме чималих знань та великої кількості енергії. Але це лише заводило.

Артур Іваненко, голова Студентської ради БКПЕП: «Таке перетворення є досить корисним і для студентів, і для користувачів. Через те, що між ними створюється певний зв'язок і вони відчувають себе комфортніше. По завершенні Дня самоврядування ми проведено концерт, присвячений Дню Вчителя та 110-річчю коледжу. Від імені всіх наших студентів хочу привітати всіх наших освітян з їхнім професійним святом. Дякуємо їм за працю, терпіння та зичимо мати побільше вмілих студентів.»

Поки студент ІІІ-го курсу Олександр Боголюб (за сумісництвом викладач іноземної мови) пробував англійською розповісти студентам про світ машин і механізмів, інший новоспечений педагог, а у повсякденні майбутній програміст, Роман Голубничий розкривав слухачам таємниці комплексного дослідження ринку та методи прогнозування його розвитку.

Роман Голубничий, студент IV-го курсу Бердичівського коледжу промисловості, економіки та права: «Мій виступ пройшов у доволі цікавій формі. Не скажу, що вперше, але я відчув себе у ролі педагога: я виступав перед аудиторією, мав тему, вів інтерактивне спілкування. Я не скажу, що професія педагога легка: педагог – це лідер, котрий має вести за собою цілу аудиторію. Тут важливий контакт. Моїми слухачами були одногрупники. Зазвичай ми спілкуємося у більш неформальній обстановці, тож сьогодні хтось мене слухав, хтось – ні. Але, в принципі, вважаю, мені вдалося повести слухачів за собою.»

Все про нуклеїнові кислоти намагався донести до студентів Дмитро Бобріков. Дмитро – першокурсник, тож, як ніхто інший, розумів, що його годинний виступ потребуватиме неабиякої підготовки. Перетяжка салонов и переоборадование микроавтобусов Бердичев http://elitbus.top/ До ролі викладача готувався відповідально і радий з того, що ця праця, зрештою, не зійшла нанівець.

Дмитро Бобріков, студент І-го курсу Бердичівського коледжу промисловості, економіки та права: «Я бачив зацікавлені очі, бачив підтримку з боку одногрупників, хоча ми знайомі всього кілька тижнів. Робота педагога важка: йому треба зацікавити аудиторію і навчити її чомусь. Сьогодні я усвідомив, що викладачі готуються щодня до того, аби нам донести якусь науку. Нам потрібно поважати цю працю.»

Ідея студентського (як і учнівського) самоврядування не є новою, відзначає керівництво закладу, та виступити у ролі викладача коледжу на порядок важче, аніж спробувати повчителювати у школі – дисципліни тут куди складніші (що вже й казати про коледж промисловості, економіки та права)… Але педагог є педагог, водночас констатують організатори заходу: в якому б закладі ти не ніс знання, а маєш не лише відмінно ними володіти, а й уміти донести їх до молоді. Надана ж студентству змога «посамоврядовуватися», переконані, призведе до покращення співпраці між ним та викладачами.

Тетяна Наумчик, заступник директора БКПЕП з виховної роботи: «Протягом двох тижнів вони тісно співпрацювали з викладачами, готувалися, переживали – ми з вами бачили їхні емоції та хвилювання. Звісно, вони часто готовлять презентації, доповіді, повідомлення і виступають перед аудиторіями. Але відчути себе викладачем – це дуже відповідально. Вони впоралися з цим завданням і я дуже за це їм вдячна.»

 

Автор: Олександр Єжель

Камера: Юрій Гавриш

За матеріалами ТРК ВіК